Eksperymentuję

by - października 30, 2013

W kuchni...

Słodyczowy odwyk.
Tak chyba najprościej mogłabym określić to co dzieje się w moim życiu.

Wypowiedziałam wojnę słodyczom, bezwzględnie, uzbrojona tylko w garnki, łyżki i słoiki. 
Oj jak Dawid i Goliat - i chyba wiecie kim jestem ja :)
Goliat wszechmocny, uzbrojony w czekoladę, cukier, tłuszcz, z ogromna armią bombardujących mnie reklam...
Ciężka to będzie batalia, ale ja zamierzam wygrywać ją małymi kroczkami.

Dlaczego?
Pomijając skutki uboczne w postaci ubrań dziwnie zbiegających się w praniu?

Dzieci i wstyd.
No tak.
Uczę dzieciaki, że słodycze nie są najważniejsze, że trzeba jeść owoce, warzywa, próbować nowych smaków, pić wodę.
A sama zjadam czekoladę popijając colą.

Czy ja jestem wiarygodna?

???

No właśnie.

Dlatego zaczynam od siebie i walczę o zdrowie swoje i mojej rodziny 
(choć rodzina w postaci męża nieco się buntuje:P )

Testuję nowe dla mnie smaki, mieszam, przyprawiam, czytam i uczę się.

Dziś mój pierwszy eksperyment kulinarny, który okazał się strzałem w 10 dla takiego maniaka słodkiego smaku jak ja :)

Lubicie pudding? 
A słodkie pierwsze bądź drugie śniadania?

to to jest propozycja dla Was!!!


Pudding czekoladowy bez czekolady, cukru i glutenu


Czego potrzebujemy na cztery porcje?

500 ml mleka (ja ostatnio kupuję to z obniżoną zawartością laktozy, może być sojowe, ryżowe lub tradycyjne)
60 g drobnych płatków jaglanych
szczypta soli (u mnie 3 kryształki różowej soli himalajskiej)
2 dojrzałe banany
5 daktyli suszonych
2 łyżeczki karobu (lub kakao, ale kakao da lekko gorzkawy posmak)




Mleko zagotowujemy na małym ogniu z płatkami jaglanymi, daktylami i solą przez k 10 min często mieszając (lubi się przypalać). Gdy zgęstnieje dodajemy pozostałe składniki i miksujemy blenderem na gładka masę.

i voila!

Szybko i smacznie i zdrowo!!!!!
Spokojnie możecie podać go swoim maluchom na deser bądź pożywne śniadanie.
Jest bardzo syty i bardzo słodki dzięki bananom, daktylom i karobowi :)


Co im zafundujecie z takim posiłkiem?




Kasza jaglana - czyli proso 

bezglutenowa, zasadotwórcza, lekkostrawna
złożone węglowodany i 10% białka
witaminy z grupy B i lecytyna 
antyoksydanty
krzemionka - wspomaga stawy, wzmacnia paznokcie, włosy, zęby i skórę
Ma właściwości wysuszające i antywirusowe - świetna przy chorobach układu oddechowego (katar, kaszel, choroby oskrzeli i płuc) - pomaga pozbyć się zalegającego śluzu

Banany

witaminy: A,C, B1, B2, B6 (odporność, koncentracja, włosy, skora, paznokcie, wzrok)
mikroelementy: dużo potasu i nieco sodu - pomaga regulować ciśnienie
fosfor i tryptofan - wspomaga uwalnianie serotoniny - hormonu szczęścia
żelazo - do walki z anemią
rzadko wywołują alergie

Karob - chlebek świętojański

zasadotwórczy
Zdrowy zamiennik czekolady / kakao
nie zawiera kofeiny i jest naturalnie słodki
80% białka
witaminy: A, B2, B3, D i E
minerały: wapń, fosfor, potas, magnez, żelazo, mangan.
antyoksydant, 
ma właściwości antywirusowe, antyseptyczne, antybakteryjne (garbniki) i wykrztuśne - pomocny w chorobach górnych dróg oddechowych
stosowany jako lek w zaburzeniach żołądkowo-jelitowych (np. refluks)

Daktyle suszone

bogate źródło witamin A, C, E i niektórych witamin z grupy B oraz kwasu foliowego 
Zawierają potas, żelazo, magnez, wapń i fosfor
salicylany - działają przeciwbólowo i przeciwzapalnie
uniemożliwiają odkładanie się złogów cholesterolu na ściankach naczyń - działają przeciwmiażdżycowo




I jak Kochani?
Kto ma ochotę na zdrowy, SŁODKI i smaczny posiłek???

You May Also Like

29 comments

ETYKIETY